Kezdetek
A tanítás gondolatát 1998-ban a Modell Divatiskola akkori igazgatónője Tamás Györgyné, Klári ültette el a fejemben, amikor a 2 éves ruhaipari technikusi vizsgák után úgy búcsúzott tőlem ,hogy visszavár tanítani. Ez az akkori, kissé szétszórt, álmodozó önmagamnak, nagyon hízelgő volt. Elvégeztem a Könnyűipari Műszaki Főiskola Ruhaipari termék tervező szakát és a Budapesti Divatiskola stylist képzését. Dolgoztam jelmez kivitelezőként és 2004-ben visszatértem a Modell Divatiskolába tanítani.
Emlékszem az első modellezés órára, amit tartottam. Attól féltem, hogy nem tudok majd táblára szerkeszteni, vagy belesülök a mondanivalómba. Szerencsére nem így lett. Sokat kellett óráról órára készülnöm, de nagyon élveztem.
A varrós foglalkozások ötlete, 2009-ben fogalmazódott meg bennem először.
2010-ben el kezdtem rajzot tanítani a Pilisvörösvári Német Nemzetiségi Általános Iskolában és elindult az első varrótanfolyam is.
Azóta sok év telt el és én rengeteg tapasztalatot szereztem.
Csodálatos dolog látni azt, hogy a varrótanfolyamokon eltöltött idő mennyire jó hatással van a gyerekekre.
És hogy miért hasznosak
a varrós foglalkozások ?
Fejlesztik a gyerekek:
- koncentrációs készségét
- kézügyességét
- látásmódját
- gondolkodását
- precizitását
- kreativitását.
Egy-egy térbeli alakzat elkészítése nagyon komolyan megmozgatja az agytekervényeket.
A gyakorlás egyre pontosabb, gyorsabb és szebb varrást eredményez.
A sikerélmény, amihez a varrásórák közben jutnak, boldog és kiegyensúlyozottá teszi őket, növeli az önbizalmukat.
Gyerek varrótanfolyamok nálunk
A hozzánk járó gyerekek az alapok elsajátítása után, maguk választják ki, amit varrni szeretnének. Természetesen folyamatos segítséggel és apróbb irányítással minden tervüket képesek megvalósítani .
Véleményem szerint, a mai gyerekek nagyon leterheltek. Nap, mint nap rengeteg információt kell befogadniuk, ami sajnos a legtöbb iskolában még frontális módszerrel történik. A számítógép, táblagép és okostelefonok világában nagyon nehéz feladat a tanulók figyelmét 10-15 percig lekötni, hiszen számukra ez nagyon lassú.
Az alkotás egy nagyon hasznos elfoglaltság akkor, ha ezt a gyerek szabadon saját fantáziájára hagyatkozva teheti. Sajnos sokszor találkozom azzal a jelenséggel, hogy az oktató/tanár szinte parancsba adja, hogy ezt így vagy úgy kell csinálni . Ebben az esetben a gyerek egyáltalán nem számít csak a foglalkozáson töltött időt töltse ki.
Amit mindig szem előtt tartunk a foglalkozások ideje alatt:
- dicséret
- folyamatos odafigyelés
- segítség nyújtás a feladatok elvégzésében és az anyagválasztásba
- a fontos munkák befejezése a tanfolyam végére még akkor is ha kicsit kicsúszunk az időből (pl.: ajándékok)
Miért szeretnek hozzánk járni a gyerekek?
Csoportjainkban mi a gyerekekkel együtt dolgozunk, és törekszünk, a lehető legegyszerűbb megoldásokkal hozzá segíteni őket a megálmodott varromány elkészítéséhez .
Szeretünk tanítani és szeretjük a gyerekeket.
Türelmesek vagyunk.
A hozzánk járó haladó tanulókkal a varrós foglalkozások ideje alatt sokat beszélgetünk az iskolai és a mindennapos dolgokról. Minden alkalommal elmesélik, hogy mi történt velük az elmúlt 1 hétben.
Kicsit olyan ez, mint egy osztályfőnöki óra . Mindig van egy adott téma, amit varrás közben megvitatunk, a gyerekek beavatnak abba, hogy mit gondolnak és én is elmondom a saját véleményemet.
Mindig jó a hangulat.
Sok új barátság születik.
Egymást inspirálják, segítik a tanulók.
Milyen gyerek varrótanfolyamokat tartunk?
4 x 2 órás gyerek varrótanfolyam
Heti rendszereséggel lehet hozzánk járni, csoportjaink hétfőn, szerdán és szombaton működnek.
1 napos gyerek varrótanfolyam
Ezeket a tanfolyamokat kéthavonta tartjuk, olyan lelkes diákoknak, akik nem tudnak minden héten eljönni hozzánk, vagy az elfoglaltságaik miatt vagy azért mert messze laknak.
Ezeken a foglalkozásokon 9-16 óráig varrunk, persze félidőben ebédelünk és kicsit megmozgatjuk a végtagjainkat, mert a folyamatos ülés is fárasztó lehet.
5 napos tábor
Nyáron több intenzív tervező – varró tábort szoktunk tartani.
Mindig nagyon jó élmény a gyerekeknek és nekünk tanároknak is.
Délelőtt mindig a varrásé a főszerep, délután pedig rajzolunk, festünk és ruhákat tervezünk.
A visszajáró gyerekeknek olyan óratervet szoktam kidolgozni, amivel még nem találkoztak sem a táborokban sem a tanfolyamokon. Figyelek arra, hogy az életkoruknak megfelelő és tetszetős legyen amit készítenek és szívesen csinálják.
Várunk szeretettel minden varrni vágyó gyerkőcöt!
—